1.The Last Fifty Years of Western Medicine in Korea: Korean Society of Clinical Pathologists.
Journal of the Korean Medical Association 1997;40(8):1097-1101
No abstract available.
Korea*
3.Primary Aldosteronism: Current Concepts of Epidemic, Diagnosis, and Treatment.
Journal of the Korean Academy of Family Medicine 2005;26(11):663-670
No abstract available.
Diagnosis*
;
Hyperaldosteronism*
4.Plain chest diagnosis of respiratory disease.
Tuberculosis and Respiratory Diseases 1993;40(4):353-356
No abstract available.
Diagnosis*
;
Thorax*
5.The Evaluation of Thyroid Function Test.
Journal of the Korean Geriatrics Society 1999;3(2):19-27
No abstract available.
Thyroid Function Tests*
;
Thyroid Gland*
6.Uber Symptome und Diagnose zum Problem der Cyclitis anularis exsudativa Pseudotumorosa.
Journal of the Korean Ophthalmological Society 1971;12(1):11-20
Zusammenfassung: In der vorliegenden Arbeit wurcle die heutige Kenntnis uber Symptome und Diagnose der Cy clitis anularis exsudativa pseudotumorosa aus dem Literaturuberblick und aufgrund von 2 eigenen FalIen kritisch zusammengefasst. Bestehen einer Aderhautbuckel in der Fudusperipherie, die gute Durchleuchtbarkeit der Votwolbung, ein positives Hagensches Zeichen und entzundliche Erscheinungen des Augapfels sprechen fur das Vorliegen einer Cyclitis anularis exsudativa pseudotumorosa. In manchen Fallen kann die Diagnose erst durch eine Probepunktion oder eine probatorische The Die mit Corticosteroid innerlich ex juvantivus gesichert werden. Die Cyclitis anularis exsudativa pseudotumorosa tritt oftim Kaufe einer rezidivierenden granulomatosen Entzundung des Bulbus auf. An sie schliessen sich haufig eine exudative Netzhautabhebung, eine Chorioretinitis, Netzhautblutungen, eine Sehnerventzundung, ein Maculaodem, eine Perivasculitis und Funktionsstorungen als deren Foige an. Viele Autoren fanden eine erniedrigte Tension bei bestehenden Aderhautabhebungen. Ais Folgeerscheinungen cler Cyclitis anularis exsudativa pseudotumorosa wurden auch eine Abflachung der Vorderkammer, eine vorubergehende Augeninnendruckerhohung im Hohepunkt der Krenkheit beobachtet. Die Cyclitis anularis anularis exsudativa pseudotumorosa im Gefolge der akuten Hypotonie tritt mit einer Vertiefung der Vorderkammer und einer Hypotonie des Bulbus auf. Es handelt sich hierbei um inkonstante Begleitssymptome. Man beobachtet eine Normalizierung der Vorderkammertiefe und des Augeninnendrcks zusammen mit dem Abklingen der abgehobenen Aderhaut. Nach Abheilung der Krankheit treten oft oraparalleler igmentstreifen und Funktionssiorungen im Gefolge von einer Retiopathie und einer Opticusatrophie auf. Die von Garmiger et al prazisierte Cyclitis anularis exsudativa pseudotumorosa durfte der von Rohrschneider angegebenen komplizierten spontanen serosen vorderen Aderhautabhebung gleich sein. Aus 2 eigenen Fallen und dem Literaturuberblick wird geschlossen, dass es sich bei der Cyclitis anularis exsudativa pseudotumorosa nicht um eine Erkrankung eigner Art, sondern um eine Begleitssymptome lasst vermuten, dass etwas anders als Cyslitis anularis exsudativa pseudotumorosa vorliegt.
Chorioretinitis
7.Neurologic Evaluation of Aged Patient.
Journal of the Korean Geriatrics Society 2000;4(4):221-230
No abstract available.
Humans
8.G-Score and the Percentage of Pseudo-Pelgeroid Polymorphoneutrophils in Myelodysplastic Syndrome.
Korean Journal of Clinical Pathology 1997;17(2):230-237
BACKGROUND: Myelodysplastic syndrome (MDS) is characterized by signs of maturation disturbances in the both of peripheral blood (PB) and bone marrow (BM). Every hematologist who cares for patients with MDS will occasionally encounter difficulties in establishing the diagnosis, particularly in refractory anemia. Dysplastic features of cells in peripheral blood and bone marrow were studied to evaluate the significance of the degree of neutrophil hypogranulation (G-score) and the percentage of pseudo-pelgeroid polymorphs (PPP) in PB smear. METHODS: Cytoplasmic hypogranulation and nuclear abnormalites of the pelgeroid type of neutrophils were studied retrospectively on air dried peripheral blood and bone marrow smears stained with Wright reagent, and assayed according to Hast's method. In every cases, 100 neutrophils were analyzed as follows: the degree of hypogranulation was graded in arbiturary unit with the range 0 to 3. Neutrophils containing a single or bilobated nucleus with dense compact chromatin were counted as the pelgeroid type. Common morphological features of MDS were observed on bone marrow smears. A numetric level between 0 and 2 was assyed for two dysplastic features of the three hemoatopoiesis lineages. The score for total degree of bone marrow dysplasia (DysT) ranged between 0 and 12. RESULTS: There was a good correlation between PB and BM findings, of both C-score (r=0.5503, p<0.01) and PPP (r=0.8701, p<0.001). Patients with a high degree of bone marrow dysplasia had significantly higher PPP (r=0.5853, p<0.005) than those with less pronounced myelodysplasia. Patients with refractory anemia with excess blast (RAEB)/refractory anemia with excess blast in transformation (RAEB-T)/chronic myelomonocytic leukemia (CMML) had higher PPP, but lower G-score than those with refractory anemia (RA)/refractory anemia with ringed sideroblasts (RARS). CONCLUSIONS: The above results show that quantitative estimation of peripheral blood polymorph dysplasia by G-score and PPP seems to reflect the total degree of bone marrow dysplasia in MDS and may serve as a helpful method to bone marrow evaluation when the diagnosis is difficult.
Anemia
;
Anemia, Refractory
;
Bone Marrow
;
Chromatin
;
Cytoplasm
;
Diagnosis
;
Humans
;
Leukemia
;
Myelodysplastic Syndromes*
;
Neutrophils
;
Retrospective Studies
9.Abdominal Aortic Aneurysm.
Journal of the Korean Medical Association 1998;41(6):607-614
No abstract available.
Aortic Aneurysm, Abdominal*
10.A Debate on the Subinternship.
Journal of the Korean Medical Association 2005;48(11):1038-1039
No abstract available.